Wednesday 5 December 2012

Allahhu Rabbi

Bismillahirrohmanirrohim

For not mention about long time I didn't update this thing.
ALLAH.the only Rabb.How can I describe it ? It's undescriable.
Far astray we go from Allah,
how many sin did we do in our life.
If we come back and ask for His forgiveness,Allah will forgive us for sure.
In fact that He will love His slave who come back to Him from any other way they/we took before go to Him.
Allahhu Rabb.
Hanya Allah yang tahu siapa aku sebelum bertemunya.Kerana Allah Maha Mengetahui sebelum,semasa dan selepas.
Aku tahu jalan yang aku pilih ini akan menjadi sangat susah untuk aku.
Tapi bila teringatkan balik siapa aku sebelum bertemu Rabbi,banyak bergelumang dengan dosa.
Aku sanggup.
Ujian,mendekatkan aku/kita dengan Allah.
Ustaz aku pernah tanya dekat kitaorang "ujian apa yang paling besar bagi kita?"
Semua orang jawab (miskin,exam,sakit,broke,etc)
tapi jawapan ustaz "kekayaan dan kesenangan"
Then we started to think.Yeah, deeply thinking about the answer ustaz gave to us.
Secara random talking,
orang yang sedang dalam kesenangan dan kekayaan 
*senang boleh jadi sihat,rumah besar dan apa apa saja yang boleh bikin kita happy*
Orang yang mempunyai semua ini,mereka mudah untuk lupa dengan Allah sedangkan Allah give them/us everything.
Lupakan Allah,far astray from Him is the consequence which could lead us to fail facing after life/resurrection
Thanks to Allah because give me/us problems.
sekurang-kurangnya kita selalu memohon dan bergantung kepada Allah dan selalu berasa dekat padaNya.
Beautiful,deeply,indescribable.just an imagination I'm trying to describe about Allah's love to His slave.
Syukur.Alhamdulillah~
Tiada apa yang aku/kita minta selain dari dekat kepadaNya dan selalu ingat kepada Allah.
insyaAllah.
Allahu ya Rabb


No comments:

Post a Comment