Thursday 17 May 2012


Assalam'alaykum,

Alhamdulillah . setinggi tinggi syukur kepada ALLAH . kalau tak tahu nak bersyukur sebab apa pun , fikir setiap kali bangun tidur , kita masih boleh menyedut oxygen . It's all given by Allah. Sangat lah macam macam yang Allah bagi dekat kita , terlampau banyak untuk kita nak bersyukur kepadaNya.

Alhamdulillah , aku sangat bersyukur sebab sedikit demi sedikit Allah guide aku dan memberi hidayah. Ada orang datang macam itu sahaja hidayah dari Allah . mungkin itu memang waktu untuk ALLAH mengkehendakinya untuk berubah. Tapi selagi hidup , insyaALLAH aku akan terus mencari dan memperjuang sebagai seorang muslim.Bagi muslim yang mungkin belum mendapat hidayah dari yang Maha Esa.tugas kita adalah untuk mencarinya supaya hidup dapat keredhaan dari Allah (:






I was an awful person back then. sampai bila kawan kawan aku yang alim tanya , "aween , jomla jadik macam aku " then aku selalu jawab " nanti lah , belum masa lagi kot " . tapi dorang takdelah jahat mulut sampai nak cakap "kalau kau mati esok macam mana ? " Alhamdulillah benda itu aku yang fikir sendiri.
dan sekarang , aku hanya mampu berdoa kepada Allah , agar apa yang aku perjuang kan ini dapat berterusan aku lakukan . dalam erti kata senang 'istiqomah'.'istiqomah' satu perkara yang susah untuk dilakukan.even roommate aku yang hafal Quran pun cakap benda yang sama. sebab itu dari sekarang kita kena berusaha untuk tingkat iman kita dari hari ke hari.

Alhamdulillah , aku tersedar dari aku mula membaca buku hadiah dari roommate aku 'Beduk Diketuk' tajuknya . tengok cover comel , aku tak rasa macam dia nak cakap pasai agama sangat. Then aku try baca.Pahrol Mohd Juoi seakan akan tengah bercerita dengan aku masa aku baca buku dia tulis ni.Memang semua pasal agama lah,nak cerita kandungannya memang banyak.But what he's trying to tell us that Islam itself , it's very wide , simple , beautiful and something a very important thing for us as a muslim to fight for. Because it's ALLAH's deen. 

Senang cerita , dia nak bagi tahu yang agama Allah tu indah tak terkata.Then i was start thinking that I'm a Muslim. Why didn't i felt the same way as he does?of course this man feel the Islam so deep.That is why i started to feel Islam deeply.It's our religion.sikit demi sedikit aku cuba menjadi Muslimah yang disuruh oleh ALLAH.batas,aurat dan segalanya.kesemuanya ada hikmah dan kebaikannya , kenapa kita wajib ikut sebagai seorang muslim dan muslimah.dan semuanya untuk kebaikan kita.Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasih.Jadi mustahil Allah tak terima hambanya jika dia ingin bertaubat.Rasulullah s.a.w pernah bersabda , didalam hadisnya"kalau esuk qiamat , ada biji benih dalam tangan , tanam saja. Qiamat datang tak ada masalah" . maksudnya masih belum terlambat untuk kita , kalau ingin bertaubat sekali pun.

InsyaALLAH.masih belum terlambat untuk semuanya, percayakan kuasa 'doa' sebab itu adalah senjata umat Islam.'NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF DOA'.InsyaALLAH  sikit sikit kita akan terus kekal dalam jalan yang lurus,jalan yang diredhai ALLAH.ameen (:



insyaALLAH , lets fight for Islam,'lillahitaa'la'


masyaALLAH (:


No comments:

Post a Comment