Saturday 19 May 2012

Experiment

Assalam'alaykum,

Saja aku nak menulis ni selagi benda ni ada dekat otak.dengan berlagukan Maher Zain dekat telinga,lebih baik aku start idea.Aku ada buad eksperimen,pasai lagu lagho dan lagu yang membawa kita supaya mengingati Allah macam Maher Zain ni.Baru-baru ni abang aku kata dia pergi time Maher Zain ni datang M'sia.Terasa nak cekik abang sendirik sebab tak ajak aku sekali :3

Aku pecinta muzik yang tegar jugaklah kalau nak dikatakan.Dulu aku pernah fight dengan kakak aku pasai lagu Hardcore.Sebab aku minat sangat padahal aku pun tak tahu natang apa dia sebut.Then kakak aku tanya 'kalau dia puja tuhan dia dalam lagu tu , kau tahu ke ? kau bukan dengaq pun sebutir words dia sebut' . Aku tahu kakak aku bukan dengki, cuma dia tak suka.aku memang terdiam lah masa tu.Sebab aku suka, aku diam then aku belah,then dengaq je lagu tu macam biasa.Dulu aku paling suka headbanging *pasang lagu kuat kuat lepastu angguk-angguk kepala*.Phone aku pernah kena campak dengan mak , sebab aku set lagu Hardcore as a caller ringtone.Dia terkejut lettew, sebab itu mak aku campak phone aku kot.Nasib bernyawa lagi.

The point is , aku nak cuba share dengan korang that muzik we choose effect who we are going to be.Pada aku macam itulah.Bagi sesiapa yang tak bersetuju, tak mengapa.Semua orang ada pandangan masing-masing.One day , aku stop dengaq semua lagu-lagu tu then aku blank kan semua lagu-lagu dalam mp3 aku dan gantikan dengan surah,zikir and speech yang seronok didengar.Bila aku dengaq benda benda ni,kepala otak bermain main dan berfikir serta teringat kan agama kita dan ALLAH.Kalamullah is the best for us to listen to.It cleans the soul.zikir pun.mungkin ramai nak cakap aku bajet , tapi suka hatilah.aku tak dapat apa pun kalau korang kritik aku macam itu.

Then, sekarang aku mengaku aku masih lagi tak boleh nak buang lagu lagu orang puteh dari mp3 aku tu.Tapi lagu hardcore,Alhamdulillah , aku memang dah tak dengaq langsung,sebab tak paham depa cakap apa dalam lagu tu dan mungkin boleh menyebabkan aku datang migrain dalam masa yang singkat.Aku pun tak berani nak cakap pasai hukum hakam dengaq muzik ni.takut salah pulak.Tapi aku mengaku yang aku masih bermain drum untuk suka suka sahaja,tidak lebih.dan aku tak setuju dengan "No Music,No life" itu. HAHA  :3D

Kalau nak tahu kenalah cuba eksperiment ni.Heheh , together we can stop the lagho and be a good muslims, insyaAllah (:



"Ni ha"



No comments:

Post a Comment